I Need A Good Sleep..


.

Nak cerita pasal tidur pula... Cerita pasal tidur ini menarik juga... Betul kan...? Hehe...Okay mari kita bercerita tentang tidur... Dulu.. Kalau bercerita tentang tidur ini memang fail.. Angkat bendera putih... Sebabnya aku ini orang yang punya kualiti tidur yang teruk... Diulangi kualiti yang teruk... Kalau masuk MQA mesti tak lepas... Tak percaya...? Boleh tanya orang-orang terdekat denganku... Hehe..


Aku ini kalau tidur awal pukul 12 malam -1 pagi tu... Bukanlah aku orangnya...ish ish.... Insomnia...? Tidak.... Aku tiada masalah tidur cuma aku ini selalu menolak kata hati aku... Kalau dikira... Masa cuti lagi teruk waktu tidurnya... Terkadang pukul 6 pagi baru aku tercari-cari katil nak tidur.... ish... Anak kecil seorang ni.....

Kata kakak sulungku, aku budak burung hantu... Tidur masa orang dah bangun... Paling ketara bila berada di bulan puasa... Waktu sahur aku masih segar-bugar lagi... Maklum la tak tidur... Masa ini memang senang kesan sebab orang lain muka sembap sahaja.. Iya lah orang baru bangun tidur... Abang aku pula selalu sahaja buat panggilan pukul 2-3 pagi... Yakin betul adiknya ini memang tak tidur lagi... Buat panggilan bukan sebab apa.... Suruh buka pintu rumah je pun... Huhuhu..

Memang bab tidur awal ini tidak langsung dipentingkan dalam diri... Bagi aku tidur awal ni tak seronok... Iya lah... Dari tidur awal-awal ni baik tengok cerita ke... Cerita kat TV malam-malam best juga kan...? Hehe... Itulah aku... Susah sangat nak disuruh tidur awal...

Tapi diri aku sekarang ini sedang cuba mengubah sikap suka tidur lambat ni... Bercerita tentang ubah sikap ini... Memang susah... Tiada orang boleh ubah sikapnya sekelip mata... Termasuklah yang menulis ini... Tapi semangat berubah itu aku pegang kuat... Aku takkan berganjak padanya. Aku tak mahu kembali seperti aku yang dulu... Ya.. Aku akui memang sudah menjadi kebiasaan diri tidur lambat... Sejak dari zaman sekolah ke zaman tak sekolah tidur lambat... Sekarang, ini aku dalam fasa berubah... Sekali lagi, doakanlah. Aku mahu menjadi seperti orang lain juga. Ini harapanku.