Hormati Privasi Orang Sekeliling...


.


Hidup bersama orang bererti kita hidup dalam masyarakat... Kita tidak hidup sendirian dan masih ada orang berada di sekeliling kita... Situasi ini merujuk kepada kehidupan di hostel, rumah, apartment atau di mana-mana sahaja tempat tinggal... Tidak kira siapa jua anda...

Bila hidup beramai-ramai... Hidup sudah sebumbung... Tidur sudah sekatil... Mesti privasi pun kurang... Aku orang yang amat menjaga privasi orang lain.. Aku yakin... Manusia memerlukan privasinya sendiri... Setidak-tidaknya di tandas, semua ada privasi sendiri...kan..kan.. Setuju..? Haha..

Tapi sayang tak semua dalam dunia ni tahu menghormati privasi orang lain... Berasa sensitif pada keadaan sekeliling.... Bila berjumpa orang sebegini apa rasa anda ya...? Nak tanya sikit... Apa anda buat ya...? Nak tahu juga rasa anda bila berjumpa orang-orang semacam ini... Kalau diri ini.... Ahh lemah nya bila jumpa orang-orang semacam ini... Aku ini jenis orang yang tidak tahu menegur... Mahupun memberitahu seseorang itu yang aku rasa terganggu... Aku cuma pendam dalam hati dan berharap orang itu sedarlah sendiri... Kalau silap cara menegur, diri sendiri pula yang terkena... Jadi... Pendam sajalah... Ish..Ish.. Tolong ajar budak umur setahun jagung ni cara-cara tegur orang boleh..? Ahaa..

Sekadar rasa anak kecil seperti aku...


Semua orang ada privasi sendiri...kan..kan.. Setuju?