dia sebaik-baik pelindung


.


"..cukuplah Allah sebagai penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung, maka mereka kembali dengan nikmat dan kurnia (yang besar) daripada Allah, mereka tidak mendapat bencana apa-apa, mereka mengikuti keredhaan Allah. Dan Allah mempunyai kurnia yang besar."
Surah Ali - Imran : 173 - 174


Allah sebaik-baik pelindung...
cukuplah Allah sebagai penolong kita sekalian hambaNya..


surah ini jelas menerangkan kepada kita...
bahawa cukuplah Allah sebagai tempat kita mengadu...
tempat terbaik untuk kita meminta tolong dan
meminta jalan petunjuk daripadaNya...


ya, baru saya sedar...
bahawa selama ini saya..

A.L.P.A
L.A.L.A.I
L.E.K.A


jika saya..
dilanda badai masalah,
saya pantas mengadukan kepada sahabat saya...
dengan harapan hati saya tenang...
hati saya lega...
nyata saya silap...
kerana mengadu masalah saya..
kepada hamba ciptaanNya juga...

betapa jelas surah ini membicarakan..
yang Allah itu sebaik-baik pelindung dan penolong..
oleh itu,
minta tolonglah kepadaNya,
berlindunglah kepadaNya...


Ya Allah bantulah hambaMu yang terhimpit dan tertewas ini..