program santai anak muda


.

wajah murabbi kesayangan ambe..


19hb Mei 2012

Santai Anak Muda
bersama Ustaz Azhar Idrus
beserta Sham Kamikaze, Ali XPDC

Padang Kota, Pulau Pinang.
Lepas Maghrib

         Program kali ini dibawah anjuran majlis negeri pulau pinang, ini kali ketiga tak silap sy, murabbi kesayangan sy datang pulau pinang. kali pertama ustaz Azhar datang beri ceramah di masjid negeri pulau pinang tahun lepas 20 november 2011, sy tak dapat hadir sebab masa tu cuti akhir semester, sy di teluk intan. kemudian 17 mac 2012 juga di masjid negeri pulau pinang. yeaa kali ni sy dapat juge datang buat pertama kalinya mendengar ceramah murabbi kesayangan sy di masjid negeri. wah penuh sungguh masjid negeri masa tu, penuh dengan muda-mudi, orang tua, makcik-makcik, kakak-kakak, adik-adik.

         memang fenomena ustaz Azhar sy rase kan. anak muda nya memakai jubah putih dan serban. yang wanita memakai jubah hitam dan purdah. wah rasa sejuk hati masa tu, suasana di Mekah sangat dirasai dengan pemandangan sebegitu. rindu. rindu suasana islam sebegitu. jauh di sudut hati sy menginginkan suasana sebegitu di tanah tumpah darah sy. alangkah indahnya jika di malaysia begitu. indah hidup mengikut syariat. pertama kali melihat murabbi live, begitu kecil murabbi ketika itu sebab lihat dari tingkat atas masjid negeri. sejuk hati.  

          kali ini ust. Azhar datang lagi buat kali ketiga tak silap sy. sabtu ini, di padang kota. laju je sy sampaikan mesej pada rakan2 sy di usm. bertanya ingin menyertai ke tidak program ini. beruntung dapat rakan yg sejiwa, sy berharap semuanya dapat membebaskan diri dari sebarang aktiviti pada sabtu ini. insyaAllah. ketemu di sana.. 

#tak sabar bertemu dengan ust. Azhar Idrus lagi, meskipun dari jauh tapi dah cukup mengubat rindu melihat wajah murabbi kesayangan ni. 

hormati lah ulama', dekati ulama'. cintai ulama'. seribu kali lebih baik dari kita hormat artis. kan? kan?