Kawan Bukan Lawan...


.


Terus-terusan menyakiti hati kawan baik atau kawan yang kita rapat atau kawan sejati yang sayang kita bukanlah suatu perkara yang baik dan ia perlu dihentikan... Aku bukanlah jenis orang yang sebegitu, sanggup melihat kawan baik aku yang hadir dan hidup bersama aku terasa hati dan sedih... Sebab aku ini sangat sensitif akan perasaan orang terutama kawan aku sendiri dan tak tergamak nak menyakiti hati kawan aku...Ishh..

Kalau adapun, mungkin tanpa aku sedari... Itu memanglah khilaf aku tidak sedar yang aku menyakiti hati kawan... Tapi untuk dengan SENGAJA atau atas dasar suka-suka untuk menyakiti hati kawan, memang bukan aku dan PANTANG DATUK NENEK Jerman aku untuk buat orang macamtu...

Kadang-kadang aku pelik bila melihat perangai orang yang tergamak menyakiti hati kawan sendiri secara sengaja ataupun dalam erti kata lain tahu kawan tu terasa hati dengan perbuatan kita, tapi suka pula tengok dia sakit hati.. Pada aku orang macam ini bukan kawan sejati, tapi baru tahap kawan biasa saja... Takrif kawan itu berbeza pada pandangan aku, kerana aku ni menghargai erti persahabatan yang terjalin antara aku dan orang lain. Bagi aku, jika berjumpa orang seperti ini aku anggap belum matang dan belum tahu erti persahabatan... Apapun, hargailah rakan anda sebab tanpa mereka anda tidak akan merasa erti gembira, sedih dan ketawa bersama... Anda tidak akan tahu nilai sahabat itu, melainkan selepas anda kehilangannya.... Percayalah.

2 Responses to “Kawan Bukan Lawan...”

  1. anis says:

    dan kdang-kdang , kawan akan menjadi stranger

  2. yeah..so true.. kdg2 kwn pon mcm org asing...huhu..