Teluk Intan... I'm Coming...


.

Credit to : Khairul Izwan


Hari ini aku menghirup udara pagi Teluk Intan... Terasa sangat-sangat nyaman menghirup bayu semilir bandar lama... Semalam aku sampai juga di kampung dengan debar sebab sekarang ni penuh dalam akhbar cerita fasal kemalangan bas.. Pakcik bas tu pulak bawak lorong sebelah kanan aje, laju betul tapi Syukur semuanya selamat... Jadi semalam aku sampai rumah awal dalam pukul 10 malam..

Ini entry pertama aku buat di rumah... Jadi label aku kali ni di Teluk Intan... Dalam keterujaan nak balik semalam, sebenarnya semalam hari susah aku... Rakan yang berjanji nak balik bersama tak jadi balik pulak... Dalam hati mula rasa tak best semacam... Mana nak ambil bas Rapid sorang-sorang, nak naik feri sorang-sorang... Dalam hati cakap naya dah ni.. Tapi aku gagahkan juga untuk pulang... Pulang ke bandar lama yang aku rindu amat...

Sesampai aku turun di depan kedai abang aku dan bawak kereta balik... Wow .. Dalam keadaan ingat tak ingat cara bawa kereta, aku bedal jugak bawak balik rumah dan berjumpa wajah-wajah tua yang aku rindu... Akhirnya, jumpa juga wajah aku rindu saban malam... Makin jelas urat pada wajah-wajah itu... Oh, betapa masa cepat berjalan.. Di bandar ini, aku ingin lepas rindu aku... Salam perindu dari jauh... Salam dari anak untuk orang tuanya...

Teluk Intan... Here I Come..