suatu perjalanan yang panjang


.


serasa ingin berlari ke hujung dunia. memeluk rasa. menenangkan jiwa. sungguh perjalanan ini amat mencabar. entah bila akan berakhir. jiwa rapuh tidak harus ada di sini. mana jiwa yang kental? mana? beritahu saya.

2 Responses to “suatu perjalanan yang panjang”

  1. salam.. biar saya beritahu anda.
    jiwa yang kental ada di mana-mana.
    namun mereka punya satu rasa yang sama, iaitu meyakini ayat Allah yang ini:

    “Kalau kamu tidak menolongnya (Nabi Muhammad) maka sesungguhnya Allah telahpun menolongnya, iaitu ketika kaum kafir (di Mekah) mengeluarkannya (dari negerinya Mekah) sedang dia salah seorang dari dua (sahabat) semasa mereka berlindung di dalam gua, ketika dia berkata kepada sahabatnya: Janganlah engkau berdukacita, sesungguhnya Allah bersama kita. Maka Allah menurunkan semangat tenang tenteram kepada (Nabi Muhammad) dan menguatkannya dengan bantuan tentera (malaikat) yang kamu tidak melihatnya dan Allah menjadikan seruan (syirik) orang-orang kafir terkebawah (kalah dengan sehina-hinanya) dan Kalimah Allah (Islam) ialah yang tertinggi (selama-lamanya), kerana Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana..” Surah At-Taubah ayat 40.


    bukan sekadar yakin, malah mereka beramal dengannya..

    selamat berjaya
    :)

  2. syukran jazeelan ya akhi.. terima kasih atas kata2 semangt nya.. hanya Allah saja yang mampu membalasnya.. barakallahufik..